Monday 21 June 2010

Margareto, spune drept...

Am mai pomenit pe aici de doamna Margareta, cea despre care spuneam ca, de trei ani, imi transforma haosul de acasa in loc de repaus. Ceea ce a fost foarte bine, pentru ca femeia isi facea treaba si niciodata n-am avut vreo emotie ca s-ar deda la fapte necinstite. Doamna in etate, la vreo 60 si ceva de ani, cu familie si cu frica lui Dumnezeu... Sentimentul meu de siguranta s-a curmat brusc acum vreo saptamana, cand in crucea diminetii m-a sunat fix prietena care mi-o recomandase initial pe doamna Margareta si mi-a spus dupa cum urmeaza: "Soro, Margareta mi-a furat bani din casa. Vreo 2000 de euro". Ce a urmat a fost cam asa: palpitatii-cafea-tigara-palpitatii- gandit. "Nu se poate, trei ani de zile nu mi-a lipsit din casa nici macar un capat de ata", zicea serafimu' acreditat pe umarul drept. "Orice moment vine la un moment dat", prelua legatura belzebutul de pe umarul stang. Trece saptamana, se face sambata dupa-amiaza si ma suna din nou prietena. "Gata, am prins-o. I-am lasat momeala 200 de euro, am notat seriile, am plecat de acasa si cand m-am intors nu mai erau. A venit politia, au gasit banii la ea si au luat-o cu catuse". Pe umarul drept, serafimu' isi lua pumni de la belzebut. In casa in care Margareta intrase in fiecare saptamana in ultimii trei ani, eu stateam ca toanta fara sa pricep. Si nici macar nu sosise deznodamantul. Mai avea sa treaca o noapte.
Duminica dimineata. Ma suna prietena pagubita. "Dobre, ghici cine m-a sunat!" "Margareta", zic eu inspirata. "Da, da' habar n-ai de ce!" "Nu, aici m-ai prins". "M-a sunat si mi-a zis:

"Bine, doamna, am inteles cu Politia, cu dosarul penal, cu astea... Da' pe ziua de munca de ieri nu-mi dati banii?!"

Mai comentati voi daca mai aveti ce!


Later edit: In cazul in care nu m-am facut inteleasa, ASTA e finalul! Dupa ce a fost prinsa cu banii in san, ea a mai avut tupeul sa sune sa-si ceara plata pentru ziua infractiunii!

27 comments:

Anonymous said...

asta e tot?!?!? asa s-a vrut? fara final? :D

Paul Pista said...

Vreau finalul :)

Bogdanel Sim said...

Ar fi invidios Panait Istrati ca nu a gasit un subiect ca doamna Margareta. Balcanism de inalta clasa. Bine ca s-a terminat cu bine...

Anonymous said...

Oana Dobre, vrei nu vrei ....
De la mine tot ti-o iei ....

Daca nu termini poveste , evident ...

Hai nu ne lasa in suspans.

Axius din Ostia

Andrei Pop said...

Mi-a spus asa:
"Poate că guvernul te c**** frate
Din banii care-i faci, dacă-s ai tai jumate!
Şi atunci ce să faci să supraviețuiești?
Te gândești să țepuiești, te gândești să jefuiești."

mihaidcuza said...

Curatenie de 2000 de margarete!

Another said...

Tot nu înţeleg! Femeia a furat banii şi va plăti pentru asta. Dar a şi muncit şi n-a fost plătită! Deci, ea este cea nedreptăţită acum!

Ingrid said...

De unde rezulta:

- Oana Dobre nu tine (cel mai probabil) bani cash in casa si BINE face.

- Pe prietena Oanei Dobre a costat-o suma de 2000 euro ca sa afle ca NU se tin bani cash in casa.

Silvy said...

Criza,criza...dar da-o naibii,chiar asa?

anonim said...

Mi-se pare destul de corect sa-si ceara dreptu salarial pe ziua de munca......Super TUPEU !

Anonymous said...

eh, nu pacatuieste omul daca nu e momit...plus ca oare cine isi mai tine in ziua de azi banii "la saltea"??

Ovidiu Neagoe said...

Happy end:)

Cosmin Gidea said...

Pai ai precizat de la inceput ca Doamna Margareta este o femeie cu "frica de dumnezeu" si asa cum zic propagandistii zeitatii "Este mai usor ca o camila sa treaca prin gaura unui ac, decat un om bogat sa ajunga in imparatia lui Dumnezeu" deci practic Doamna Margareta i-a facut un serviciu sustragand suma ce o facea bogata...si ca un ultim sacrificiu a cerut si "banii pe ziua muncita" pentru a deveni un martir cu drepturi depline =))

Tomcat83 said...

Genial. Asta e faza de film semnat Kusturica sau de vreun sequel B.D. :))

...La fel si comentariile. *rolls eyes*

produse naturiste said...

nu pot sa cred...:))))))))))e o gluma??

Sorin said...

Femeia are dreptate, infractiunea e separata.
E culmea tupeului romanesc.
Ma intreb de ce nu o fi furat cate putin si des, poate asa ar fi scapat.

Unknown said...

in 3 ani o fi furat ea si cate putin... Dar a fost aiuristica rau luand ultimii 200 de euro, isi merita soarta :)

Filme Gratis said...

foarte frumos blogul

Madalin Sfetea said...

Mi se pare ca s-a sfarsit povestea .... probabil Margareta si-a luat singura un avans, si bazandu-se pe aritmetici proprii, a tras concluzia ca a iesit pe minus judecand munca prestata. Deci isi merita si lichidarea... in conceptia ei.

evergreen said...

Dupa ce furi 2200 de euro e normal sa-ti ceri plata pe ziua de munca. Bine ca au prins-o si bine ca timp de 3 ani de zile nu ti-a disparut nimic :)

Tego said...

naspa

Transport Funerar said...

Ce tare! Chiar comic când nu ești în situație. :) Extraordinar.

Serban Enache said...

Genial textul Dna Dobre, ar fi un pamflet genial daca n-ar fi adevarat.
Macar Dna Margareta a avut puterea sa faca haz de necaz, chiar si cand totu' i s-a spart in cap.
Pe sistemu', tine-i mereu pe varfuri.
"Good bye sir"
"Good bye and may the forces of darkness become confused on the way to your house..."
It fucks'em up, cum ar spune George Carlin.
Sanatate si numai bine va doresc.

petrik said...

tare rau faza :)Dar, daca stai sa te gandesti putin, femeia avea dreptate.......intr-un fel,
Banii ii fura pt ca vroia, dar banii pe munca sunt cu totul alta chestie, deoarece ii reveneau de fapt si de drept =)) dar ce tupeu sa ii ceara.=)) tare rau de tot faza=))

Anonymous said...

Nu inteleg prea bine... a facut treaba ei obinuita in ziua in care a fost aranjat flagrantul..??
Daca da, si a si facut-o bine, conform fisei postului, atunci nu are legatura munca ei cu necinstea ei.. Pentru necinste trebuie sa suporte rigorile legii, pentru munca ei trebuie sa fie platita..
Munca este un fapt, furtul este un alt fapt. Fiecare cu responsabilitate distincta.
Macar de ar munci toti hotii din Romania. Am avea un PIB mai bun ca polonezii :))

Anonymous said...

asa e ... minca la negru ... daca nu o prindea ce putea sa-i faca? eventual putea sa denunte margareta si castiga niste bani curati (daca era munca la negru)

Alin NICOLESCU said...

Cum asa ceva?
Tare? Sau ce?