Friday 15 May 2009

Romania, Decembrie '89: Ziaristi vs. Kalashnikov Romania, mai 2009: Furtuna de vara

In urma cu vreo saptamana, m-am entuziasmat sa aflu de la stimabilii mei colegi Andrei Craciun si Vlad Stoicescu ca pregateau un story pe care mi-am dorit tot timpul sa-l citesc: povestea ziaristilor straini raniti la Revolutie. A aparut astazi si l-am citit pe fundalul sonor al primei furtuni de vara de anul asta din Bucuresti. Cu tunetele drept soundtrack, nici nu ma mir ca si frazele colegilor mei aveau o acustica speciala. Mai ales paragraful asta, citit la 3:30 dimineata printre bubuiturile naturii, parca mi-a vibrat in minte:
"Au încercat, la mijlocul unei imense minciuni, să arunce puţină lumină asupra unor evenimente cruciale în istoria şi evoluţia estului Europei. România de atunci, văzută prin ochii lor, este una cu care nu ne vom mai întâlni niciodată. Este România ieşită din tunelul dictaturii şi orbită cu totul de lumina libertăţii.
La Timişoara şi la Bucureşti a curs şi sângele lor, marca autentică a ceea ce avea să intre în manuale ca “prima revoluţie transmisă în direct”. În anul în care celebrăm două decenii de la căderea dictaturii, demersul EVZ este ca o invitaţie la o poză de familie mereu amânată, alături de feţele neştiute ale lui decembrie 1989. Nu sunt eroii lui, ci doar nişte supravieţuitori neştiuţi".


Va invit din toata inima sa cititi intreaga poveste aici.

Later edit Iata si episodul 2. Atat de dramatic, incat merita un alt gen de soundtrack. Singurul la care m-am putut gandi este asta. Melodia are 8:25 minute. Textul lui Andrei si Vlad poate fi citit in cam tot atata timp. Incercati si voi sa le combinati:

2 comments:

Anonymous said...

Excelentă combinaţia, şi emoţionante articolele... Mulţumesc :)

cosmin said...

tu ai furat creierii celorlalte blonde ?
si mai esti si draguta - sunt fan

totusi , cred ca ciutacu e uneori foarte neinspirat - cand da el de-nteles cu cate vip-uri( inclusiv banditi ) , e bun amic . pai daca moare base , victor trebuie sa se lase de presa ca el nu mai poate ,,sa dea '' in nimeni . Chiar acu' o scutura pe elena de droguri , ca sa-i faca necaz lu base - interesant prieten ai - nu-l dai ?
- vezi , textu' asta e foarte neclar - imi cer scuze , da cam asa-i si victoras..