Tuesday 24 February 2009

Nedumeriri la punga

1. De ce de cativa ani incoace, majoritatea oamenilor obisnuiti carora le ceri o lamurire ca ziarist (de exemplu martorii unei explozii in care a murit un om) te refuza cu atat de pretentiosul "Nu dau declaratii!", insotit de o privire superioara? Pot sa inteleg ca omul nu vrea sa vorbeasca si respect asta. Pot sa inteleg si ca nu se poate uita la un ziarist decat cu maxim sictir. Dar de ce trebuie sa fie asa de pretiosi? Nu pot sa zica pur si simplu: "nu vreau sa vorbesc" sau ma rog, ceva care sa sune cat de cat firesc? Poate exagerez eu, dar un "nu dau declaratii" spus de un om care nu e persoana publica ma zgarie in urechi...

2. De ce atat de multi taximetristi gasesc de cuviinta sa-si rezolve problemele personale la telefon fix in timpul cursei cu clientul in masina? Chiar nu ma intereseaza unde au de gand sa faca duminica "o bauta", de ce s-au certat cu "Gicu mecanicu'" sau cum o s-o vrajeasca pe "pitzipoanca aia care vinde la Zara". Slava Domnului ca s-a inventat i-pod-ul... (Despre subiectul asta gasiti amanunte nervoase si la Victor)

3. Chiar isi imagineaza cetatenii de la Cora ca fac vreo scofala ecologista daca imi ofera pungi "eco" mai proaste de o mie de ori decat pacatoasele alea care nu-s biodegradabile? Cand inlocuiesti ceva cat de cat decent cu niste tentative de pungi care seamana mai mult cu alea de cadou decat cu o sacosa sanatoasa, poti sa fii sigur ca prefer sa ajung acasa cu mancarea intreaga si ne-revarsata, decat sa ma gandesc la ecologia sufletului...

4. De ce ma ataca propria casa? In aceeasi zi mi-a luat foc mancarea bagata in microunde (OK, poate n-a fost cea mai fericita idee s-o las in caserola de polistiren), iar masina de spalat s-a apucat sa faca spume in timpul, surpriza!, spalatului. Deja ma uit cu maxima prudenta si respect la fierul de calcat si incerc sa-l deranjez cat mai putin...

26 comments:

Lucia Verona said...

Ce de întrebări!
1. Oamenii se uită prea mult la televizor.
2. Nu dau declaraţii la acest punct, dar nici obiceiul altor taximetrişti de a pune un radio să-mi urle în urechi nu mi-e mai simpatic.
3. Ecologia e minunată. Mi-aduc aminte de campaniile înpotriva hainelor de blană - vai, bietele animăluţe! - care propuneau înlocuirea lor cu blănuri sintetice. Dar aceste blănuri sintetice nu sunt biodegradabile!
4. Atenţie la frigider, cine ştie de ce-i în stare!

Oana Dobre-Dimofte said...

Lucia: Frigiderul mai avea putin si ma rapunea de tot, atunci cand m-am intors dupa o delegatie de o luna, iar mancarea pe care o uitasem inauntru facuse mancarici mai mici si duhnitoare!

Anonymous said...

ah! ce bucurie pe noi c-ai resuscitat blogul!

Anonymous said...

Ca sa nu mai ai probleme cu aparatele electrocasnice, iti recomand un concediu binemeritat in Bali.
3 luni de relaxare sub umbreluta.

Dar trebuie sa golesti inainte frigiderul, of course.
Si vezi sa iei laptopul cu tine ca sa actualizezi blogul din cand in cand.

La celelalte puncte nu comentez. Nu am ce.

Anonymous said...

Nu vad nimic in neregula ca o persoana care nu se inscrie in categoria persoanelor publice sa refuze sa vorbeasca cu un ziarist sau cu oricine alt cineva. Poate a fost putin exagerat modul in care tu zici ca acea persoana a refuzat sa discute cu tine si poate ar fi bine sa discutam de unde provine aceasta raceala a oamenilor fata de presa.
Cat despre comentariul doamnei de mai sus : "oamenii se uita prea mult la televizor", oamenii vad si poate ca iau ca exemple de urmat unele atitudini, actiuni (si impotriva presei) ale oamenilor pe care cei din presa i-au facut persoane "publice".

Oana Dobre-Dimofte said...

Victor: poate nu m-am exprimat eu suficient de clar. Nu e vorba de faptul ca refuza. Asta inteleg si respect. Nu e vorba nici doar de o persoana. Ci de cateva zeci la care am constatat asta. E vorba de felul CUM refuza. Un "Nu dau declaratii", spus din varful buzelor si (sper sa nu fiu eu foarte paranoica) pe un ton dispretuitor. "Declaratii", zic eu, face un oficial, o vedeta, o persoana publica. Un om normal, pe care eu il abordez intotdeauna pe un ton normal, vrea sau nu vrea sa isi spuna o parere despre ceva anume. Ei, in loc sa spuna, de exemplu, "am o parere" sau "nu am o parere", omul ala brusc ia o atitudine de persoana publica si ma anunta, ritos, ca "nu face declaratii". Mi se pare destul de bizar si am de ceva vreme nelamurirea asta, dar abia acum am apucat s-o scriu. Ciudat mai e si altceva: mi-am facut meseria, in ultimii 3 ani, in mai mult de 10 tari. Guess what? Numai in Romania m-a pocnit "nu-fac-declaratii". In restul tarilor, fie ca vorbim de Rusia, Suedia, Georgia sau Israel, omu' imi comunica simplu un "nu vreau sa vorbesc cu presa", sau "nu am o parere" sau "nu am chef de ziaristi". Mult mai natural si mai usor de inteles pentru mine...

Viorel Iraşcu said...

Eu am o problema cu specia taximetristilor -Homo taxaticus .Nu trebuie absolut nici un efort pentru a avea aceasta meserie .Respect pentru ea zero .Respect pentru client tot zero.Cultura zero. Citit Click , Libertatea si Can Can , scurs ochii dupa fetele de pagina , ziua gata , bauta si apoi mahmur inapoi la muls bani.Responsabilitati zero.Pacat de exceptii.Cu respect.plecatdecasa.blogspot.com

Ro_BLOG said...

1. Pentru ca asa au vazut ca fac "oamenii importanti" cand se intampla lucruri urate (se ascund si raspund din varful buzelor "no comment") si atunci copiindu-i cred ca si ei sunt la fel d eimportanti (nu au nimic cu ziaristii, cred ca se lauda apoi cateva zile ca au fost intrebati)
2. Nu merg cu taxi-ul decat f rar
3. Nu stiu daca si la Cora, dar la Kaufland am senzatia ca sunt mai scumpe decat cele din plastic (cu tot cu eco taxa)
4. O fi vreun semn?:)

oana c. said...

Parerea mea e ca oamenii copiaza comportamente si cuvinte si poate ca un ''Nu vreau sa comentez'' li se pare ca suna mai bine sau ca da mai bine la televizor decat un ''N-am nimic de spus''. Cu taxiul nu merg si, in privinta ultimei probleme, poate pregatesc si ele o greva(de avertisment, pentru inceput) pentru ca nu sunt tratate cum trebuie. Asa ca ai grija...

Anonymous said...

1. cred c-ar trebui sa te zgarie mai mult intrebarile colegilor de breasla. ai dreptate si in ce zici, dar totusi, daca iei ad literam, nu e cu nimic gresit. adica poate omul care declara ca nu face declaratii nici nu se gandeste la sine ca la un mare pretios sau nu vrea neaparat sa imite comportamente de televizor. poate mai iritant e "no comment", sau si "nu comentez". Si totusi, pe toti ne zgarie inmiit intrebarile ziaristilor. mie imi plac interviurile unde n-auzi deloc vocea reporterului, nu de alta dar atunci si realizezi ca intrebarile care au dus la acele raspunsuri trebuie sa fi fost si ele inteligente...
2. e o problema si pentru siguranta ta/noastra telefonul taximetristilor. vad ca nu zice nimeni asta. nu stiu daca e asa mare noroc cu ipodul. tot ce pot sa-ti propun e sa fac eu pe taximetristul cu tine, din cand in cand ;)). dar ar trebui sa renunti la ipod.
3. n-am vazut (inca) sacose bio, dar daca-s ca alea din filmele americane ar fi... "trendy"(?!). pana la urma toate sacosele nebiodegradabile ale planetei ar incapea compactate intr-un... tir? depozit? asa ca ce ne complicam atat?
4. orice zi in care inca razbati e o victorie pentru tine si pentru noi toti.

Anonymous said...

Da' ce ? Adică taximetristul să zică la telefon: nu dau declaraţi; cetăţeanul intervievat să pună ceasul să taxeze; cuptorul cu microunde să facă spumă şi maşina de spălat să ardă mâncarea ? Hă?

Oana Dobre-Dimofte said...

Mordechai: Nu, nu, ca mi-e teama ca fierul de calcat ori isi ia lumea in cap ori se apuca sa-si faca blog, sa-i toarne pe ceilalti!

Anonymous said...

de: vali-gz.
1. lasa oana, ca mai sunt oameni pe care nu-i baga nimeni in seama, atunci trebuie sa-si dea importanta singuri prin folosirea unei expresi mai interesante.
2.la taxi, tu ca ziarista poate prinzi un subiect sau o parere sau sa iti lumineze o idee! nu!?

Anonymous said...

Imi place cum scrii. Numai bine

Anonymous said...

crezi ca ar fii singurul exemplu de vorbit academic in usa grajdului.Uitam unde suntem si in primul rand cu cine vorbim.Cand vorbesti cu un profesor incearca macar cat iti sta in puteri sa nu folosesti expresii de balta,iar cand stai de vorba cu un om simplu nu le folosii pe cele de pe Dorobanti.aici m-am referit la toata lumea fara o tinta precisa.La pct 2 telefonul ca telefonul Oana da pe mine ma scoate din sarite muzica care o pun taximetristi.la sigur daca urc intr-un taxi muzica nu e pe giutul meu.si abia astept sa ajung la destinatie ca urchile mele saracele dau pe dinafara de atatea manele si folclor de 2 bani..Ecologiae buna in esentza ei dar mentalitatea e proasta.Iar la pct 4 sincer te compatimesc am patit si eu cand am facut pregatirile odata de un revelion e drept ca am patzit cu mancarea (ca atunci cand isi baga dracu coada parca nu mai termina)prajitura nu mi-a reusit sarmalele sau afumat nu mai stiu care nu am reusit sa o fac esec pe toata linia.norocul ca am fost singur de revelionul ala nici tu invitati asa ca am prajit cartofi ma mir cum de mi-o iesit si aia si aia mancare de revelion

Anonymous said...

Ma declar solidara cu tine. Si mie mi-e frica de bucatarie. Si crede-ma, ele simt. Sunt precum cainii. Cand simt ca iti e teama, te ataca.
Eu patesc constant. Cum intru in bucatarie cu intentii gospodaresti, cum mi se intampla: ma tai, sare uleiul, dau drumul prea tare la robinet si ma ud, ma impiedic de matza in timp ce sunt cu oala de ciorba in brate, etc. Am decis sa evit. Bucataria e un loc al dracu de periculos. Intri acolo numai inarmat.
Iar postul asta cu pungile eco imi aminteste de mine injurand acum cateva zile pe aleea de langa bloc in timp ce-mi adunam de pe o raza de 2 metri cele 2514 chestii pe care le cumparasem din carrefour si le depozitasem intr-o astfel de punga. Aaaa, nu, ca nu ma plang, a fost amuzant, vecinii se distrau, mai vedeau si ei ce se mai gaseste prin hypermarketuri, funny pentru toata lumea.

Anonymous said...

Oare ce spun manualele de jurnalism cand sunt filmati fara acord prealabil simple persoane care nu sunt corelate unui eveniment gen : spaga, infractiune, speech,parte vatamata, parte responsabila, martor ocular, opinie ca functionar public samd ??

Se trezesc dintr-o data de niciunde cu o camera atintita asupra lor, si cu un microfon sub nas si isteata intrebare "d-voastra ce cautati aici? ce parere aveti despre ce se intampla?". Contextul poate fi la coada la paine, la coada la somaj samd.

Oare acesti neica-nimeni nu beneficiaza de dreptul la intimate, fie spatiul cat de public, si la faptul ca NU doresc sa apara la televizor?

Situatia e cu atat mai infama cu cat JURNALISTUL , acest Dzeu cu microfon si cu camera, nu intelege ca acel neica nimeni, cetateanul de pe strada POATE NU DORESTE SA FIE ASOCIAT CONTEXTULUI RESPECTIV, POATE NU ARE CHEF SA COLABOREZE CU JURNALISTUL pt ca JURNALISTUL SA AIBA SI GURA LUI CE SA MANANCE A DOUA ZI EXECUTAND REPORTAJE DE CACAO !!!

Oana Dobre-Dimofte said...

Amerikanski: Ai inteles perfect, exact cum ai inteles si problema infractionalitatii din Italia- sper ca nu te-a surprins ca ti-am respins comentariul de un rasism mizerabil. De acum inainte poate ma onorezi cu absenta- nu de alta, dar tragi in jos media de IQ si de bun-simt a blogului.

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=tJBK5tC1mlk&feature=related

E Mărţişorul, nu te speria... :D

Oana Dobre-Dimofte said...

Sukarit: Minunata melodie, multumesc!

Anonymous said...

Rasism mizerabil ? Hmm. E foarte interesant cum se aplica o cenzura fara temei. Daca putem fi de acord cu deontologia jurnalistica, de multa ori nu intelegem cum se aplica ea atat de stramb , ciobind pana si principiul
non-discriminarii din care ar avea seva.
Si foarte interesant cum in locul unei atitudini clare, in serviciul interesului public asistam la demonstratii in care ni se serveste apa plata cu lamaie in timpul discursului cetos, stufos, evaziv sau 99,99% balmajit oferit cu generozitate de politicieni, grupuri de interese sau jurnalisti, obturand ceea ce trebuie sa stim, ceea ce trebuie in mod just si logic sa se intample.

Ce am spus eu relativ la situatia din Italia a fost in linii mari:

1. infractorii fie si tigani sunt imputiti, nu etnia tiganeasca.

2. cei care nu muncesc, nu platesc taxe traiesc pe spinarea cetatenilor-taxpayers ai acelei tari

3. fara justificarea unui buletin (certificat de nastere )cu greu pot fi tolerati pe baza generozitatii liberei circulatii europene pe strazi, pe locuri virane reprezentand un potential pericol social ; si nici macar atunci

4. privare de libertate pe perioada mai lunga pt infractori, si decaderea din drepturile parentale ale parintilor homlesi,alcoolici, inapti, iresponsabili, incestuosi samd pt a proteja copilul oferandu-i ingrijire si educatie adecvata care sa-i ofera Sansa la o Viata Mai Buna, La o Alta Viata

5. manifestari si violente neo-fascisto-teribiliste ale unor italieni ,asta un risc si un pret prea mare pe care cei 2 milioane de romani din Italia ( unii traind aceesi viata de mica infractionalitate, gainarie, altii muncind pe branci intr-o semi-sclavie) NU trebuie sa il plateasca, si trebuiesc aparati atat de Statul Roman, cat si tratati corect de Statul Italian,beneficiind de drepturile europene.

Sper ca aceste opinii , astfel formulate nu au lezat nici vizitatorii , nici pe autoarea acestui blog.

ma inclin.

Anonymous said...

In '90 am auzit expresia: NO COMMENTARY - cel ce o livra era un realizator de emisiune pentru tineret. Azi o fi ceva mogulici.
4. Ca sa invingi cuptorasul, da-i sa rumege un CD sau DVD vechi. Urmareste cu atentie spectacolul pe gemulet! Vei fi un alt om, crede-ma!

Anonymous said...

Oana astept cu nerabdare urmatorul post.

Anonymous said...

Eu "declar" pe propria raspundere ca nu am cumparat nimic de 8 ani incoace ce sa nu se strice inainte de iesirea din garantie sau imediat dupa . Acu vre-o doua saptmani se stricase frigiderul , care abia de a iesit din garantie. O fi niste spirite rele ? ha , ha , ha. Sau tot ce se produce azi si se vinde pe la noi e marfa de calitatea a 3-a ,cum s-a zis odata ?

ioneltorac said...

"Deja ma uit cu maxima prudenta si respect la fierul de calcat si incerc sa-l deranjez cat mai putin..." :)) . Am murit de ras la faza cu fierul de calcat. Foarte amuzanta fraza. Felicitari Oana pentru postare

Anonymous said...

imi place blogul ...e reusit...