Friday 21 December 2007

Cine fura Craciunul

La ideea unui coleg, ne-am apucat in redactie la "Grinch-ii" care ne fura Craciunul in fiecare an. Probabil ca senzatia de Craciun furat vine din discrepanta intre ce traim la maturitate si magia din copilarie, in care nu sesizam decat ce ne incanta. Atunci nu observam frigul din casa, bananele de pe sifonier, cadourile oarecum "rudimentare", la care probabil copiii de azi s-ar uita ca la niste piese de muzeu. Totul era minunat, pentru ca noi eram inocenti si eram inconjurati de dragoste neconditionata.
Revenind la inventarul dezamagirilor si nervilor de sezon, incep eu si continuati voi, daca doriti.
1. Colindatorii care au inceput sa-mi sune la usa inca de pe 13 decembrie.
2. Imaginea oamenilor in varstra care stau la coada la economat pentru o jumatate de kilogram de carne la pret redus. Merita mai mult, merita un altfel de Craciun.
3. Eternele si cliseisticile Craciunite sexy din reviste si afisele de pe strada (nu ma ushideti, domnilor, n-am nimic cu femeile frumoase, dar simbolizarea Craciunului printr-un corset si un portjartier rosii mai degraba ma irita). Stiu si accept ca sex sells, dar zilele astea parca ar trebui sa fie vorba despre altceva decat despre marketingul agresiv prin nuditati explicite si nu intotdeauna agreabile.

Acum e randul vostru :)

Later edit:
4. Traian Basescu imbracat in Mos Craciun. Oh, pliz.
5. TRAFICUL. In orice directie, pe orice strada din Bucuresti. Cum sa te mai bucuri de spiritul de sarbatoare cand faci 1 km intr-o jumatate de ora?!

14 comments:

Carina said...

Mosi Craciuni albastri... incalzirea globala care ne-ar putea lasa fara zapada...

Aura Matei said...

"Obligativitatea" de a trimite felicitari, mailuri, sms-uri sau de a le raspunde. Mai rau e cand la munca tu eshti cel care ar trebui sa se ocupe de asta.

RADU BADOIU said...

Craciunul nu cred ca-l poate fura nimeni.NICIODATA.
Mie nu.Orice-ar fi..imi raman celelalte Craciunuri

Oana Stoica Mujea said...

Interesant, in Pitesti nici in ziua de 23 nu iti bat colindatorii la usa.
P.S. Traian Basescu ar trebui sa se imbrace in clovn.

Fiul Plajei said...

cel mai tare ma enerveaza faptul ca prea putin mai conteaza adevarata semnificatie a Craciunului: Nasterea Domnului. Craciunul de azi e prostituat de febra cumparaturilor, de petreceri, de tot felul de craciunite si craciunei.
Ma enerveaza ca mai peste tot aud "gingalbel" in loc sa aud colinde romanesti.
Nasol e ca a inceput sa se intample si cu Pastele cam acelasi lucru.

Anonymous said...

Mie imi plac doar craciunitele Oana Dobre :) Pe cand un afis de genul descris de tine?

Unknown said...

Ba Orban, ba Orban:)

Oana Dobre-Dimofte said...

Andrei: How about NEVER?

Anonymous said...

Ai dreptate. To oricum esti superba. Dar macar dadeai clasa acelor amatoare :)

Nu imi mai ramane decat sa-ti urez sarbatori fericite si tot ceea ce iti doresti sa ti se implineasca. Multa sanatate si fericire alaturi de cei dragi.

Oana Dobre-Dimofte said...

Andrei: multam. Sarbatori fericite si tie

Unknown said...

Haoleu, superbo, ai grija de superb si nu deschide telefonul

Anonymous said...

Eu inca nu mi-am dat seama cime mi-a furat Craciunul, dar il vreau inapoi! Ori eram eu mica si mi se parea totul foarte frumos, ori chiar s-a schimbat totul?

Anonymous said...

mnd zice ;eu imi amintesc de bunici cat erau de fericiti cand mergeam la ei si o vad pe mama azi la fel, restul nu conteaza (craciunite , reclame ...) .Smecherii ne trag pe sfoara pentru ca le lasam sfoara la indemana !

mihai said...

Hai sa-ti dau si eu un element care ne fura Craciunul: cadourile. toata lumea face si primeste cadouri dintr-un reflex tamp pe care ni insuflat comercializarea asta blestemata. Candva numai copiii primeau cadouri de Craciun. Craciunul era o sarbatoare a copiilor, totul se concentra in jurul lor, ei erau cei pe care toata lumea trebuia sa-i faca fericiti. Astazi, Craciunul este o sarbatoare a oamenilor mari, care isi fac cadouri intre ei si care pleaca pe Valea Prahovei lasandu-si copiii la parinti sau acasa cu vreo dadaca si rapindu-le adevaratul spirit al Craciunului care nu se poate gasi decat acasa,in familie. N-am pierdut spiritul Craciunului, am pierdut placerea de a face copii fericiti...Si nu stiu daca exista o placere mai mare