Sunday 23 September 2007

Ma intreb si va intreb si pe voi...

Picture this: familie romaneasca, compusa din mama, tata si 12 copii. Varsta copiilor- de la 1 la 16 ani. Parintii, din motive religioase, refuza contraceptia si nici nu vor sa auda de intreruperea sarcinii. Locuiesc in 50 de metri patrati. Apartament cu 3 camere, confort doi. Salariul tatalui- 800 de lei. Mama- casnica, de fapt truditoare full time la cei 12 copii. Intretinerea iarna- 14 milioane. Sursa principala de venit: filmari pentru companii de productie de filme si emisiuni. Pentru filmari, copiii lipsesc frecvent de la scoala. Mananca pe apucate. Pentru ca filmarile tin si pana la 12 noaptea, dorm prin taxiuri.
Answer this: ce atitudine ar fi avut un stat occidental fata de copiii astia? Dar fata de parintii lor?

Later edit, ca uitasem: Expresia tatalui cand afla in direct la tv ca fiii si fiicele lui vor sa se faca atunci cand vor fi mari fotbalisti si actrite (si nici prin cap nu le trece sa se apuce de ceva conex religiei sau preotiei)- priceless.

9 comments:

Oana Dobre-Dimofte said...

Anonimule, cand o sa pun eu in dezbatere viata mea personala, atunci iti voi valida si tie comentariile pe tema asta. Subiectul asta se refera la altceva. Cu totul altceva.

Anonymous said...

scuza-mi offtopicul si incultura, dar cine e nenea de la 'oameni de referinta'??

Anonymous said...

si eu ma intreb ce primeaza, pana la urma...pentru ca sunt sigura ca intr-un stat occidental altul ar fi fost salariul tatalui, altele conditiile de trai si, probabil, altele posibilitatile de afirmare ale copiilor. poate chiar si optiunile. oricum, la 16 ani, gandesti precar. voiam sa subliniz altceva, de fapt...curajul lor de a trai habotnic in romania

Oana Dobre-Dimofte said...

Dek: Nicolae Steinhardt.

Anonymous said...

Asa cum am afirmat de nenumarate ori religia este o chestie super tare. uite ce i-a oferit acestui cuplu - 16 suflete care sa le aduca zilnic bucurie! Daca ei cred ca fac bine, de ce sa intervenim noi si sa le spunem ca nu, si de ce sa le calculam indicele de calitate a vietii!
Partea naspa e ca ajutorul social teoretic noi li-l platim, dar avand in vedere ca ei ajuta sa creasca natalitatea in Romania, si ulterior forta de munca, sa zicem ca merita. Ca eu i-as prefera pe ei decat pe emigrantii din Africa si China care inevitabil ne vor navali peste 15-20 de ani!

Constantin said...

Am apreciat interventiile tale la emisiune.
Mai este o problema, in afara celor materiale. Au parintii timp sa se ocupe de educatia lor ? Ce fel de oameni vor ajunge ?
@Iulia
Nu ai dreptate.
Vom (vor ) fi mai multi si doar atat ?

Dani Mocanu said...

Nu am vazut emisiunea de care aminteste Constantin, dar am un singur comentariu: niet cultur. Cat despre cresterea natalitatii, Iulia, nu cred ca "hopurile" demografice ale extremistilor religiosi sunt solutile potrivite. Statul ar putea sa ia o atitudine doar din punct de vedere al asistentei sociale, dar aici nu e cazul Romaniei. Problema e clar a parintilor si a inadaptibilitatii lor sociale, inca de acum 16 ani.

Ro_BLOG said...

Mai e mult pana ne civilizam si pana invatam sa devenim parinti in sensul ala al cuvantului parinte prea putin cunoscut noua: sa educam, sa-i invatam sa traiasca fara noi, sa se sustina, iar pana cand pot face asta, la varsta maturitatii, sa-i indrumam. Cine oare ne-ar putea invata asta? Poate doar respectul de propria noastra natie, de propria noastra familie. Am auzit de atatea ori mamele invocand faptul ca "ti-am data viata, eu nu am fost ca altele care s-au gandit la ele..." si e destul, restul e obligatia ta

pacuraru said...

mai, sa intri pe siteuri-le cu cucoane ce-si cauta juma'-ua si sa le vezi pozate cu copil cu tot ... ce face protectia aia a copilului?