Tuesday 21 August 2007

Bunaciuni suedeze (sa citeasca si domnii articolul)

Cand am fost in Suedia, m-am purtat ca o "blonda": dintre toate bunatatile care-mi ieseau in cale, eu mi-am luat mancare thailandeza. Oribila. Mirosea a sudoare de sudor! Din pacate, pentru ca mi-am luat la pachet, am constatat asta abia la hotel- adica pe un vaporas din ancorat la cativa kilometri buni de centrul comercial al Stockholm-ului-dupa cum reiese din fotografia-anexa de mare rafinament. Asa ca in seara aia am mancat paine cu branza- ultimele rezerve de papa din restaurantul vaporasului.
Azi, la cateva luni bune dupa ce m-am intors din Suedia, am mancat si eu bunatati traditionale de-ale lor. La "impinge tava" din Ikea. Au niste chiftelute mi-nu-na-te- 10 bucati la 6 RON. Cu sos si cu un fel de gem acrisor. Mai au si somon, si placinte, si supa crema de ciuperci.... Arata si miros intr-un mare fel. Singurul minus- restaurantul nu are loc pentru fumatori. Chiar si asa, am o presimtire ca o sa mai vizitez locsorul asta. Spre deosebire de orice restaurant thailandez. Ever.

14 comments:

Anonymous said...

hih ai confundat. gemul e dulce sosul e acrisor
gemul e pentru cartofi:)

Oana Dobre-Dimofte said...

Na, eu le-am amestecat pe toate si mi se parea ca si gemul e acrisor... :))

Anonymous said...

Cand am citit titlul, m-am gandit ca esti pa cu capu' si te-ai apucat sa te dai la femei suedeze:)
Altfel, nu te uit ever ca, la intoarcerea din Suedezia, nu mi-ai gasit spray Lancome pentru nevasta. Las' ca si-a luat 4 in concediu: doua din Otopeni, doua din (banuiesc) Attaturk-ul din Antalya...

Oana Dobre-Dimofte said...

Victore, te-am sunat sau nu din duty free-ul din Helsinki? (pentru ceilalti:daaaa, stiu ca asta nu e in Suedia, dar am dat si o tura de Finlanda ) Te-am sunat, Victore. Ti-am citit etichetele de la toate cosmeticaraiele de muieri SI de barbati? Ti-am citit, Victore. Scria pe vreuna Lancome? Nu scria, mama lui de Lancome si de Mont Blanc (a doua solicitare, parca). Na, acu' io ce sa fac daca romanii si turcii e mai tari decat finlandejii?

Anonymous said...

Ce-i al tau e al tau, blonda mea preferata. Acu' da-ma-n gat ca ma plateste oligarhu' sa-mi cumpar Mont Blanc:)

adi_ocs said...

oana, offtopic: ce se intampla cu blogul Daliei?

Oana Dobre-Dimofte said...

Victor: Las', sa stie lumea ca dupa ce huzuresti in vacante opulente cand te intorci mirosi a parfumuri din capitalismul degradat :D .

Oana Dobre-Dimofte said...

Adi: nu stiu.

Anonymous said...

Eu stiam ca gemul (lingon sylt) e pentru carne; in orice caz, mancarea thailandeza e super buna daca nu o iei de la un "fast food".

Anonymous said...

E ok cu bunaciunile suedeze...dar nici thailandezele nu sint de neglijat ;)

Arsenya said...

I hate chiftelutze...dar le prefer in locul "delicatesei" descrise de tine anterior! Just your luck! :)

Giulia Alexia Irimia said...

Pai nu esti prima care merge la Ikea sa manance... Mai am cunoscuti care isi fac veacul pe acolo doar din cauza potolului :)

Anonymous said...

Au bulgarii niste imitatii de parfumuri... Hehe, zici ca-s originale. Apropo de bulgari, la masa in timpul unei delegatii, romanasii nostrii in loc sa deguste minunata ciorba de miel specifica, da-i cu ciorba de burta. si madamele fandosite cu ciorba de pui. felul doi - minunate preparate vinatoresti. ai nostri nu si nu - mici nu aveti? avem, ziceau bulgarii rizind. si o orchestra cinta magnific in restaurant, de-ale lor, de-ale lui elvis, ma rog, un repertoriu bogat. dar hore oltenesti nu stiti? intrebau taranii. vorba ceea, nicaieri nu e mai bine ca acasa, dar frate, daca esti in deplasare, incearca macar pentru o clipa sa traiesti ca acolo, ca mici maninci la orice dugheana si hore oltenesti tot sa auzi, ca la noi de elvis nu se stie. o fi poate vreun manelist cu numele asta...

Anonymous said...

am vazut ce ai spus oana eu sunt aici in apropiere unde ai postat poza si asa este cum spui au mancaruri oribile dar nu toate restaurantele